Köpa soffa.

Vet ni en sak? Ikväll ska jag och min kille åka och köpa en soffa till våran nya lägenhet. Ja, ni hörde. Då kanske ni tänker; what's the rush, ni flyttar ju inte in förrän i Januari!? Men då kan jag tala om för er att jag har hetsat blocket.se de senaste veckorna (med tanke på att en students plånbok gapar ganska tom). Det mesta som är billigt är oftast också fett fult. Men så helt plötsligt så dök en soffa upp på sidan som en uppenbarelse i slutet på förra veckan som var hur fin som helst - OCH billig. Så vi åkte dit samma dag, tittade på den och blev kära. Vi bestämde oss helt enkelt för att vi får ha dubbla soffor i en månad, för billigare än såhär kommer vi aldrig komma undan på en sådan fin soffa.
 
Så vid 20.00 ska vi hämta ett släp och sen ska jag, min kille och min killes polare lyfta ner soffan 4 våningar, frakta i släp och bära till våran lägenhet, 5 våningar upp. HURRA!!! Började asgarva för mig själv idag och kom att tänka på en video som visar exakt på hur jag tror att detta kommer att se ut... (ps. Spola fram 1 minut på klippet om ni inte orkar se början. FANTASTISKT roligt. Och likt, förmodar jag).
 
Bild på soffan här nedan. Robust tygsoffa, mjuk som himmelriket själv + tillhörande divan med förvaring för 1700 riksdaler. Ett riktigt kap må jag säga. /LyckligTjej89.