nu är det dags!

Nu kommer nog det första seriösa inlägget... ja, någonsin. Men det känns som att det är en sån tid nu i mitt och mina medmänniskors liv.

Jag är så jävla less på't. Less på att gråta, less på att vara irriterad. Vad är grejen med att någonting aldrig kan få funka till 100 % med det motsatta könet? Vi vrider, vi vänder ut & in på oss själva för att vi har en vision om att det vi gång på gång mått så dåligt över kommer att bli bra. Newsflash; det blir det a l d r i g. Jag vet med all säkerhet att varenda tjejkompis jag har, oavsett hur när vänner vi är, så har alla någon gång fått sitt hjärta krossat, på ett eller annat sätt.  Varför är det så? Och ännu värre; varför dras vi alltid tillbaka in på spåret som gång på gång fått oss att må dåligt?

Som ett exempel ur verkligheten på att aldrig bara kunna se till sitt eget bästa: Det kommer den gulligaste och snällaste killen någonsin och han är genuint genomgod och superintresserad över hur JAG mår, och vill bara se till att JAG får det bästa av allting. Men redan där börjar det vända sig i magen på mig.. han är FÖR snäll. Redan där, en mes. Jag vill inte ha en snäll kille, jag vill ha en kille som tar mig med storm, som är häftig och spännande. MEN som efter en minut får mig lik förbannat att grina som ett litet barn i alla fall. VART FINNS LOGIKEN I DETTA? Ingenstans.

Vad gällande egna erfarenheter så är det här mitt största råd: Det är stor jävla skillnad på attraktion och välmående. Det kan och ska framförallt inte bara handla om det sexuella, då är ju någonting inte helt rätt. Man ska inte nöja sig med det, för det är en sådan liten del i helheten. Att faktiskt bli omtyckt för den man är, och få det visat för sig också.

Vi tycker om uppmärksamheten vi får, det är en självklarhet. Men om uppmärksamheten övergår till ren besatthet av att bli älskad och sedd av någon som aldrig gör det, och kanske bara rent utav tar dig för givet - så fuck it. Det är inte värt det. Fokusera på något annat. Det finns så mycket mer att leva för här i världen, så mycket att se fram emot. Vi är allihopa för unga för att vara fast i kassa förhållanden, för unga för att må piss & helvete varje dag.

Mina vänner betyder allt för mig och är grunden till att jag är den jag är idag. Och jag kan knappt räkna på två händer gångerna som dom har fått lyfta mig från botten och plocka upp spillrorna av det som blev över. Men de vet att jag alltid finns där och skulle göra samma sak för dem, oavsett vad. Glöm inte bort att det alltid finns folk som bryr sig om just dig. Och kommer hjälpa dig ur vad du än är fast i.

Så kan vi inte bara lova oss själva att vi gör någonting åt problemen, att vi aldrig någonsin mer ska tillåta oss själva att kravla nere på botten. Vi förtjänar bättre än så. För i slutändan så handlar det bara om dig själv, och INGEN annan!

                                                                              ♥
#1 - - Fia:

Så jävla jävla jävla bra skrivet. Jag sitter fast i ett sånt där hål just nu och dina ord träffade så sjukt rätt!



Och ta fanemig inte bort det här inlägget nu för det vill jag kunna gå tillbaka till och läsa om igen!

#2 - - Andrea:

Det är så konstigt att det ska vara så svårt.

#3 - - Froo':

Du är bara så BRA älsk-Iller, det där inlägget var verkligen vad jag behövde för att inte tappa taget på stegen jag sakta börjat klättra upp för. We need US, not THEM. MJAAO & KÄRLEK!

#4 - - Anonym:

AMEN!det handlar om vänskap..... och mode! ^^

#5 - - michi:

aaaah, very good.

#6 - - Anonym:

Det är inte så svårt egentligen, handlar bara om vilja.

#7 - - Alexandra:

Jag blir så glad att det verkligen gör skillnad för människor. Orden kommer från hjärtat, och jag vill att alla ni fina tjejer (och killar) därute ska må bra. Det tar tid, det gör det verkligen. Man måste bara inse att det är bara en själv det handlar om!

#8 - - Anonym:

Det är inte så svårt egentligen, handlar bara om vilja.

#9 - - Anna:

Fast vaddå "BARA vilja", det är ju just det som är problemet. Ingen VILL vara ensam, det är därför man stannar när man borde ta löpet. Och man kan inte bara bestämma sig för vem man är attraherad av heller. Sorry men det är inte så enkelt, anonym.

#10 - - Alexandra:

Jag håller med Anna. Jag tror faktiskt inte att någon är så dum i skann att han/hon VÄLJER att må piss, utan snarare att man inte tror att man kommer kunna leva om den andra inte finns där.. och att man kan vara så blind av kärleken att man inte ser att man far jävligt illa. Men om man däremot tror tillräckligt på sig själv och har bra vänner så klarar man allt! Det är jag övertygad om.

#11 - - Anonym:

hejhej alexandra, tycker att det var jätte bra skrivet jag är precis i samma skit har vrit det i tre år nu men aldrig någonstin lyckats komma ifrån det kommer alltid tillbacks som ett litet barn , det är så sjukt svårt när man ärbesatt av en kille, hoppaas att du lyckats komma ut från skiten.